Řízení peněžních toků během krize - Cash flow napříč dodavatelským řetězcem
Článek  |  převzato z deloitte.com

Řízení peněžních toků během krize - Cash flow napříč dodavatelským řetězcem

6. 4. 2020  |  doba čtení 1 minuta

Koronavirus a firma

Primární je v současné době ochránit zaměstnance, porozumět rizikům pro podnikání a řídit dodavatelský řetězec, který je ovlivněn opatřeními, jež mají zabránit dalšímu šíření nákazy. S ohledem na aktuální situaci se řízení peněžních toků bude muset stát nedílnou součástí strategického plánování firem při zohledňování rizik spojených s rozšířením nového koronaviru COVID-19.

Co je vhodné zvážit?

  • Ujistěte se, že máte nastavený rámec pro řízení rizik dodavatelského řetězce
  • Zajistěte, aby vaše vlastní financování zůstalo životaschopné
  • Přemýšlejte jako CFO, napříč celou společností
  • Zaměřte se na konverzní cyklus „cash-to-cash“
  • Zvažte alternativní možnosti pro financování dodavatelského řetězce
  • Auditujte závazky a transakce spolu s dodavateli
  • Pokud je to možné, přejděte z fixních na variabilní náklady
  • Zkontrolujte šíři vašeho pojištění, a jaká rizika pokrývá
  • Přemýšlejte tzv. „out-of-the-box“, rozhodnutí posuzujte v širším kontextu

Firmám doporučujeme, aby posoudily potenciální rizika v dodavatelském řetězci a mezi zákazníky a vyvinuly vhodná opatření, která budou reagovat na různé scénáře a další vývoj situace.

Potřebujete poradit? Kontaktujte pana Radima Baše ze společnosti Deloitte na emailu: rbase@deloittece.com nebo telefonu +420 733 626 585.

Sdílení

    E-mail

    Firma