Co nás nezabije, to nás posílí
Článek  |  převzato ze Sevenin.cz

Co nás nezabije, to nás posílí

24. 3. 2020  |  doba čtení 3 minuty

Koronavirus a firmaFiremní kultura

Prožíváme všichni dny, které nemají v našich životech obdoby. Jsou to dny, kdy se naše mysl nemá čeho chytit, protože situace, jako je tato, je zcela nová. Obvykle se v dobách krizí a nebezpečí vracíme k podobným situacím, které jsme již prožili, a v nich hledáme inspiraci a poučení. Dny jako jsou ty dnešní, ale většina z nás neumí přirovnat k ničemu podobnému. Naše mysl se tak dostává do zmatku a pocitu ohrožení.

Ti z nás, co vedou lidi – majitelé a ředitelé firem nebo týmlídři – si ale nemůžeme dovolit být bezradní a ztratit „morál“. Měli bychom i v těchto dnech zůstat pro naše zaměstnance majákem a držet chod celé firmy nad vodou. Jak to ale udělat, když i my jsme jen lidi a před námi je mlha?

Dnes vám dám pár tipů, jak pracovat se sebou. Zítra se podíváme na to, jak držet tým v dobré kondici.

Jak se udržet v pozitivním naladění?

 

1. Uvědomte si, že tato situace je dočasná a že ji všichni přežijeme

Ano stále platí, že ne všichni vyjdou z této situace jako vítězové. Nicméně, váš postoj a odvaha věci řešit mohou do velké míry rozhodnout o tom, zda to budete právě vy, kdo celou krizi zvládnete. Pravděpodobně z ní vyjdete jinak, možná vaše firma bude muset změnit chod i zaměření, ale na krizi se neumírá. Cesty existují, jen se musí hledat.

2. Zopakujte si, co jste dokázali do dnešního dne.

Jaké překážky jste již překonali, jaká složitá rozhodnutí jste již v životě udělali, jakých výsledků jste dosáhli? Vaše zkušenost a intuice vás bude provázet i tímto obdobím a je dobré si připomenout, že nezačínáte s čistým papírem.

3. Napište si 5 věcí, za které jste v životě a podnikání vděční.

Udělejte si seznam a nalepte si jej na monitor. Používejte jej jako vaši mantru pokaždé, když budete cítit, že vaše emoce padají dolů. Strach, sebelítost, hněv ani apatie ničemu nepomůžou. Místo toho se snažte situaci přijmout, vidět v ní příležitost, nacházejte optimismus a naději. To jsou emoce, které nabijí nejen vás, ale i vaše okolí. Bude to vyžadovat sice více disciplíny než obvykle, ale práce s emocemi se nám vždycky vrátí.

4. Zabraňte pocitům sebelítosti a postoji oběti – hledejte řešení a dívejte se do budoucnosti.

Politovat se samozřejmě můžeme. Neměli bychom ale v pocitu „oni za to můžou“ setrvat příliš dlouho. Zaměřte svou energii raději do budoucnosti a přemýšlejte, kde chcete být rok od konce krize. Jací lidé z vaší firmy vám pomohou se tam dostat? Jaké zboží a služby budou ty klíčové? Začněte vytvářet plán, a to i přesto, že v něm bude spousta otazníků a nejistých proměnných. Zapojte do tohoto přemýšlení váš strategický tým. I jim tím pomůžete zbavit se obav a strachu.

5. Pozorujte, extrahujte. Ne nadarmo se říká, že v nouzi poznáš přítele.

Dívejte se kolem sebe a sledujte, jak vaši kolegové, partneři, zákazníci i zaměstnanci zvládají tuto situaci. Je to příležitost prověřit vztahy i váš business model.

6. Neopouštějte zajeté rituály.

Ať už se jedná o pohyb, venčení psa, pravidelné porady nebo meditace – cokoliv, co jste dělali dříve a můžete dělat i teď, zachovejte. Měňte jen ty věci a činnosti, které musíte. Pomůže vám to udržet si alespoň nějaké jistoty a vaši mysl to do určité míry zklidní.

7. Rozvíjejte se.

Dopřejte si čas pro sebe. Využijte tuto příležitost k odpočinku, přemýšlení o tom, kam se ve vašem životě chcete posunout, co chcete dělat jinak než dosud. Může to být skvělá příležitost k rozhovoru s vašim koučem. Ne nadarmo se říká, že když nemůžeme ven, měli bychom jít dovnitř…

Ač dnes nevíme kdy, tak i stav nouze jednou skončí. Všichni se pak budeme vracet zpět do pracovních procesů. Proč tuto chvíli nevyužít a nevracet se posilněni novou bezprecedentní zkušeností.

Sdílení

E-mail

Firma